Studio 100 – Bellen met Teams
Studio 100 kiest voor Hello als telecom partner
Studio 100 is een internationale speler in de Media en Entertainment business met een focus op familie entertainment en bekend van televisieseries, films, musicals en pretparken.
Studio 100 werd in 1996 opgericht als Belgisch productiehuis. Het bedrijf heeft zijn HQ in Schelle, België, maar heeft ook vestigingen in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Polen, Australië en VS.
Enkele Bekende producties zijn onder meer Kabouter Plop, Mega Mindy, Bumba, K3, Maya de Bij en Samson en Gert (waar het allemaal ooit mee begon).
Het bedrijf heeft ook verschillende pretparken, waaronder Plopsaland in België en Nederland, Holiday Park in Duitsland en Plopsa Indoor Hasselt, Plopsa Indoor Coevorden en Mayaland in Polen.
Het bedrijf heeft een sterke reputatie opgebouwd vanwege zijn hoge kwaliteit van producties en het vermogen om kinderen over de hele wereld te vermaken en te inspireren.
Wat was de vroegere situatie?
- Verouderd, ongebruiksvriendelijk systeem
- Duur in onderhoud
- Duur in gebruik (aankoop en telecom kosten)
- Niet flexibel (o.a. met Work From Home)
- Geen integratie met bestaande systemen
- Geografische spreiding met verschillende telco partners
“In het kort was de overstap naar Teams voice samen met Hello voor Studio 100 een geweldige keuze. Het heeft ons geholpen om onze communicatie-infrastructuur te moderniseren, flexibeler te worden en kosten te besparen. Bovendien hebben we nu een eenvoudiger te beheren systeem dat beter integreert met onze bestaande software.”
Jonas Hermans, Hoofd ICT Studio 100
Klant aan het woord
Jonas zegt: “Als hoofd ICT van Studio 100 Benelux ben ik verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van onze communicatie-infrastructuur. Het was een uitdagende taak om ervoor te zorgen dat onze systemen altijd up-to-date waren en naadloos werkten om onze dagelijkse activiteiten te ondersteunen. Onze oude PBX-centrale begon echter steeds meer problemen te veroorzaken en het was duidelijk dat we op zoek moesten naar een nieuwe oplossing.
Tot 2022 maakte Studio 100 nog gebruik van een klassieke on-prem telefooncentrale. Deze was duur in aankoop en onderhoud en bijzonder ongebruiksvriendelijk in beheer. Bovendien hadden we op elke geografische locatie een centrale nodig. Dit resulteerde in hoge kosten qua beheer, onderhoud en energie.
Advies nodig?
Laat je gegevens achter & we helpen je verder!
Hoe heeft Hello dit aangepakt?
Jonas vervolgt: “Dat we naar een cloud oplossing wilde migreren was meteen duidelijk.
Na het uitvoeren van een grondige evaluatie van verschillende oplossingen op de markt, hebben we uiteindelijk gekozen voor een Teams voice oplossing samen met Hello. Er waren verschillende redenen waarom deze oplossing voor ons de beste keuze was:”
1.
2.
3.
Klaar om écht het verschil te maken?
Maak kennis met onze aanpak… Laat ons vandaag nog van start gaan!