Microsoft lanceert queues app voor Microsoft Teams

Wat een jaar voor Microsoft, het bedrijf is continu bezig met het ontwikkelen van innovatieve tools die de productiviteit van Microsoft 365 gebruikers boost. Naast de lancering van Copilot eerder dit jaar en Teams Copilot dit najaar, heeft Microsoft deze zomer bekend gemaakt dat ze in Q4 de Queues App voor Microsoft Teams gaat lanceren. A lucky few kunnen het nu al in preview zien 🎉 Met de lancering van deze queue app stelt Microsoft organisaties instaat om gebruik te maken van contact center features binnen hun vertrouwde Teams-omgeving. Benieuwd naar de mogelijkheden? Ontdek hier wat het voor je kan betekenen, inclusief de mogelijkheden en voordelen.

Queues App voor Microsoft Teams

De mogelijkheden binnen bellen met Teams zijn al zeer uitgebreid en de lancering van de queues app (of wachtrijen-app) stelt zowel IT-beheerders als gebruikers instaat om de volledige call flow te optimaliseren en zo de klantenbetrokkenheid naar een hoger niveau te tillen. Het is de ideale app voor bedrijven die graag binnen hun vertrouwde Teams-omgeving werken én het maximale uit Teams Phone willen halen dankzij de contact center features die vervat zitten in de Teams queue app. De app is ideaal voor de klantendienst, receptie, sales, help desk en andere afdelingen die dagelijks tal van oproepen binnen krijgen. Ontdek de mogelijkheden en de voordelen die deze app te bieden heeft. Opgelet: de queues app is enkel beschikbaar voor zij die een Teams Premium licentie hebben!

M365 Teams

Queues App: alle mogelijkheden op een rijtje

Als je bellen met Teams uitbreidt met de Teams queues app, dan mag je je verwachten aan tal van mogelijkheden waaronder:
  • Een vereenvoudiging in het beheer van alle oproepen (PSTN + VOIP), inclusief monitoring.
  • Real-time statistieken van alle inkomende & uitgaande oproepen én inzichten in de verschillende wachtrijen (call queues). Superhandig, met als kers op de taart een geavanceerde dashboard zodat je als IT-admin of bevoegd persoon in één oogopslag alle relevante informatie kan zien zoals het aantal wachtende per wachtrij, de langste wachttijd alvorens iemand is verder geholpen,…
  • Diepgaandere inzichten in de gespreksgeschiedenis van call queues: je kan zowel de gevoerde als de gemiste oproepen zien. Dit van de afgelopen 27 dagen.
  • De mogelijkheid voor teamleden om uit te bellen vanuit een call queue (wachtrij) of auto attendant. Op deze manier treed je op als team en wordt er niet steeds gebeld vanuit iemands persoonlijk telefoonnummer als dit niet nodig is.
  • Eenvoudige opt-in en opt-out voor call queues via één klik op de button.
  • Een koppeling met jouw CRM-systeem: zodra een inkomende oproep wordt aangenomen, verschijnt direct het klantenfiche vanuit jouw CRM in een pop-up venster (browser). Zo heb je direct alle informatie bij de hand en kan je er nog bijkomende informatie bij zetten.

Dit gaat natuurlijk gepaard met tal van voordelen:

  • Teamleaders kunnen hun teamleden coachen op basis van de informatie die ze verwerven uit de gesprekken die ze gemonitord hebben.
  • Alles blijft binnen Teams: chatten met collega’s, gesprekken aannemen, contactfiche,…
  • Meer mogelijkheden in het doorschakelen van oproepen.
  • Teamsleden kunnen zelfs informatie bundelen én documenteren, wat handig is voor toekomstige interacties met de klant (voice enabled channels).
  • Vroeger konden enkel IT-admins de call queues, teamleden en auto attendants beheren, dankzij de Queues App kunnen bevoegde gebruikers (teamleads) dit ook. Superhandig, zo zijn zij minder afhankelijk en hebben IT-admins meer tijd van andere IT-gerelateerde zaken

De beste toepassing voor jouw organisatie?

Dit is afhankelijk van verschillende factoren. Eerst en vooral is het belangrijk om te achterhalen of de mogelijkheden die Teams in combinatie met Teams Phone te bieden heeft niet voldoende is voor jouw organisatie.

Indien contact center features een must zijn voor jouw organisatie, dan is het belangrijk om te kijken naar de omvang van jouw organisatie en jullie noden. Wij helpen je graag bij het maken van deze puzzel, zodat jij het meeste haalt uit bellen met Teams!

Vragen? Just shoot & laat je volledig ontzorgen.