We moeten er geen doekjes omwinden, Microsoft zit niet stil als het gaat om innovatieve, technologische ontwikkelingen. Zo is bijna elke Microsoft 365 gebruiker het jaar gestart met een gloednieuw lettertype genaamd “Aptos”, vaarwel diep ingeburgerde “Calibri”. En is het AI paradepaardje Microsoft Copilot beschikbaar geworden voor groot publiek. Dit en nog vele andere nuttige tips hebben we voor je samengevat in onze blog.
Eind vorig jaar lanceerde Microsoft dé nieuwe AI-assistent, die jouw werk zal vergemakkelijken én tijd zal besparen. Dit doordat het volledig geïntegreerd is in de Microsoft 365 Suite, denk hierbij aan de Microsoft 365-apps: Microsoft Teams, Word, Excel, Outlook en PowerPoint. Hoe handig is het wel niet om in 1 2 3 een samenvatting te krijgen van een hele mail chain, of om alle informatie (op basis van documenten, chats, e-mails, vergadersamenvattingen,…) rond een bepaalde project op een gouden dienblad te krijgen van je AI-assistent MS Copilot? Kortom schakel nóg een versnelling hoger zonder controle verlies.
Tot voorkort was het enkel beschikbaar voor de happy few. Als bedrijf moest je minstens 300 Copilot licenties afnemen én minstens een Microsoft 365 E3 of Microsoft 365 E5 hebben. Hierdoor konden vele bedrijven enkel dromen van een rechter ‘AI-hand’ zoals Copilot op de werkvloer. Daar bracht Microsoft in januari verandering in, ze lanceerden Microsoft Copilot voor het grote publiek. Iedereen met een Microsoft 365 licentie (lees Microsoft 365 Business Premium, Microsoft 365 Business Standard, Microsoft 365 E3 of E5) kan vanaf nu een Copilot licentie aanschaffen, én dit per gebruiker voor $30/maand. Goodbye writer’s block, slechte klantvoorstellen of PowerPoint lay-outs om ‘u’ tegen te zeggen; hello Copilot!
Weetje: Je kan al gratis met Copilot aan de slag, maar wil je je Copilot-ervaring maximaliseren? Dan neem je als organisatie best de licentie “Copilot for Microsoft 365” onder de arm. Ook consumenten laat Microsoft niet in de kou staan, zij kunnen aan de slag met de “Copilot” of “Copilot Pro” licentie. Meer hierover in de onderstaande infographic van Microsoft.
Niet te vergeten, Copilot is nog niet beschikbaar in alle talen. Momenteel verstaat je nieuwe AI-assistent enkel prompts in het Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Portugees, Japans, vereenvoudigd Chinees en Nederlands. Het kan ook enkel in deze 8 talen informatie en documenten verwerken. Niet onbelangrijk in Excel wordt Copilot enkel in het Engels ondersteunt. Maar binnenkort is Copilot beschikbaar in een breder scala aan talen zoals Pools, Noors, traditioneel Chinees,… Er staan nog heel wat talen op de roadmap, so stay tuned!
Er zijn tal van software tools voor het plannen van online afspraken zoals Calendly, Datumprikker, Acuity Scheduling, Setmore,… maar wat organisaties vaak vergeten is dat in hun Microsoft 365 licentie de app Microsoft Bookings vervat zit. Deze planningstool, booking systeem zorgt ervoor dat je als organisatie supereenvoudig afspraken kan beheren. Enkele voordelen op een rijtje:
Bookings, Outlook & Teams werken naadloos met elkaar samen én vergemakkelijken het volledige planning- & reservatiesproces voor jou. Zo maakt bijvoorbeeld Gemeente Oud-Turnhout gretig gebruik van Microsoft Bookings om online afspraken te maken voor de Dienst Burgerzaken, of de Dienst Planning & Vergunningen. En zij hebben dit volledig zelf ingericht. Heb je hierbij advies of ondersteuning nodig? Dan kan je net zoals Gemeente Retie rekenen op onze ondersteuning en expertise doorheen je digitaliseringstraject.
Ja je leest het goed! Microsoft Teams, lees Teams telefonie, kan voortaan geconnecteerd worden met je favoriete CRM systeem. Denk hierbij aan Salesforce, Autotask, Hubspot, AFAS, Microsoft Dynamics 365, Brio Portima, Odoo, SAP, Teamleader, Trengo, Tribe … Name it & it’s likely possibible 😉 Met als kers op de taart kan je zelfs bepaalde ERP pakketten zoals Dynamics NAV, Microsoft Dynamics Business Central,… naadloos integreren met Teams!
Wil je jouw Teams omdopen tot een volwaardige telefooncentrale, bellen via je vaste lijn? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij zorgen er zelfs voor dat jouw CRM of ERP pakket feilloos geïntegreerd wordt binnen je Teams omgeving. Geniet van volledig geïntegreerde pop-up meldingen van inkomende, uitgaande en doorverbonden gesprekken binnen Teams met bijhorende klantengegevens, raadpleeg in een handomdraai alle contactmomenten met je klant op basis van het telefoonnummer,… Dit én nog veel meer is mogelijk als je Teams koppelt aan je CRM of ERP pakket.
Ook binnen Microsoft Teams landschap zijn er heel wat nieuwe zaken gelanceerd of upcoming. Volgens de M365 roadmap zijn er maar liefst 488 updates enkel en alleen voor Teams. Soms betreft het kleine tweaks, andere zijn al wat groter. Enkele leuke en interessante nieuwigheden die we graag met jullie delen rond Microsoft Teams & OneDrive, Teams Rooms en Teams Call Queues.
The proof of the pudding is in the eating they say! Dus ben jij klaar voor een vleugje AI binnen jouw Microsoft 365 of Teams omgeving? Wil je slimmer samenwerken, communiceren & vergaderen?
Onze experten helpen je graag verder met al je modern workplace vraagstukken 😉
Vragen? Just shoot & laat je volledig ontzorgen.
Laat je emailadres hier achter en we contacteren je sporadisch met updates. Uiteraard blijven jouw gegevens strikt bij ons, beloofd!
© Copyright Hello BV • Alle rechten voorbehouden • Privacy policy • Algemene voorwaarden
Zone 1: België, Bulgarije, Kroatië, Cyprus, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Verenigd Koninkrijk