In onze hybride cultuur, waar werken van thuis uit, kantoor, on-the-go of in openlucht is niet langer ondenkbaar is, speelt Microsoft Teams een cruciale rol. Als samenwerkings- en communicatieplatform biedt het tal van voordelen én de mogelijkheden worden eindeloos als je Teams omdoopt tot een volwaardige, moderne telefooncentrale met Teams Phone.
Vaak krijgen we dit als reactie: “Ja dat hebben wij nodig! Gooien jullie er ook nog een Luware Nimbus sausje over zodat we écht een volwaardige telefooncentrale hebben met alle uitgebreide functionaliteiten?”. Ontdek in deze blog waarom Teams op zichzelf al een volwaardige telefooncentrale is, wanneer je de contact center add-on Luware Nimbus écht nodig hebt, met als kers op de taart een vergelijking tussen Microsoft Teams en Luware.
Dat Microsoft sterkt geïnvesteerd heeft in nieuwe features binnen Microsoft Teams is geen geheim. De afgelopen 2 jaar is er zoveel veranderd dat alle broodnodige features ondertussen standaard vervat zitten in het ‘bellen-met-teams’ verhaal. Hierdoor kunnen we stellen dat als je jouw klassieke telefooncentrale omdoopt naar cloud telefonie met Teams Phone (ook gekend als Phone System), je 100% zeker kan zijn dat je een volwaardige telefooncentrale ter beschikking hebt.
Wat vele niet weten, is dat de mogelijkheden eindeloos zijn. Er zijn geen fysieke grenzen meer, medewerkers zijn steeds bereikbaar op hetzelfde telefoonnummer en het is niet langer ondenkbaar om vanuit Teams naar externe of mobiele nummers te bellen. Toch zijn er een aantal features die vaak vergeten worden, waardoor bedrijven denken dat ze de Luware add-on nodig hebben. Terwijl de volgende zaken perfect mogelijk zijn met enkel en alleen Microsoft Teams:
Kiezen voor Microsoft Teams als beloplossing, is kiezen voor slimme communicatie en naadloos samenwerken met collega's.
Kom je er niet met de vele features van Microsoft Teams, dan kan je zeker en vast inzoomen op de mogelijkheden die Luware te bieden heeft. Ervaring leert ons dat deze contact center add-on een toegevoegde meerwaarde heeft als het gaat om CRM koppelingen, geavanceerde rapportages en inzichten. Zo koos B&R Bouwgroep bijvoorbeeld voor Luware omdat ze geavanceerdere real-time inzichten wouden omtrent wie er belt, aantal bellers in de call queue (wachtrij), aantal oproepen per bedrijf, aantal opgenomen en gemiste oproepen, …
In dit opzicht raden wij Luware Nimbus ten zeerste aan én zeker ook als je organisatie met CRM werkt. Door de integratie met CRM kan je sales of support medewerker per direct het klantenfiche raadplegen met de nodige informatie omtrent de desbetreffende klant die belt. Wat superhandig is, aangezien alles gecentraliseerd is in één interface.
Nog niet volledig overtuigd van Microsoft Teams als hypermoderne telefooncentrale?
Ontdek de 5 voordelen van bellen met Teams als volwaardige telefooncentrale én lees ook zeker onze uitgebreide pagina rond Teams Cloud Telefonie. Je kan natuurlijk ook altijd advies vragen aan onze Telecom & Microsoft 365 experts 😉
Vragen? Just shoot & laat je volledig ontzorgen.
Laat je emailadres hier achter en we contacteren je sporadisch met updates. Uiteraard blijven jouw gegevens strikt bij ons, beloofd!
© Copyright Hello BV • Alle rechten voorbehouden • Privacy policy • Algemene voorwaarden