HD Hyundai kiest voor Hello als Telecom & Teams partner

Kantoor Hyundai Construction Equipment Europe Westerlo | Hello.be

HD Hyundai zette in 1995 HD Hyundai Construction Equipment Europe op de kaart. Het Zuid-Koreaans conglomeraat richtte het bedrijf op op Belgische bodem, om zo vanuit de kantoren in Tessenderlo de Europese markt voor zwaar materiaal te veroveren. Ondertussen 30 jaar later is HD Hyundai Construction Equipment Europe uitgegroeid tot een wereldspeler op vlak van graafmachines, wielladers, dumptrucks, sloophamers én vorkheftrucks. En zijn ze een vaste waarde geworden in de bouw-, sloop-, bosbouw-, steengroeve-, afval- en recyclage industrie verspreid over ruim dertig landen.

Conflictvrij & volledig geïntegreerd in Microsoft 365

In 2017 verhuisde HD Hyundai Construction Equipment Europe naar haar gloednieuw kantoor en werd er direct komaf gemaakt met de klassieke manier van bellen. Zo maakten fysieke telefoontoestellen plaats voor headsets en soft-phones. Dit omwille van de clean desk policy (meer plaats op de bureaus) én met name om het onderhoud & installatiezorgen die hiermee gepaard gingen te reduceren. Op dat ogenblik was Cisco Jabber het ideale VOIP platform voor HD Hyundai Construction, maar in 2020 toen thuiswerken dé norm werd door de COVID pandemie, werd al snel duidelijk dat Cisco én Microsoft Teams niet feilloos met elkaar konden samenwerken.

"Toen we bij Hello aanklopte maakten we gebruik van Cisco Jabber, een aparte telefoonclient via SIP, die niet feilloos werkte met Microsoft Teams. Collega's ondervonden aanhoudend problemen omdat de twee systemen met elkaar conflicteerden en ons Koreaans moederhuis drong aan om zoveel mogelijk binnen één softwareomgeving te bundelen. De keuze om de piste van Microsoft 365, bellen met Teams, verder te onderzoeken was dan ook snel gemaakt."
Johan Thiels HD Hyundai Construction Equipement Europe | Hello.be
Johan Thiels
Business Services Director @ HD Hyundai Construction Equipment Europe

De systemen conflicteerden en zorgden ervoor dat het onmogelijk was om een inkomende oproep via Cisco Jabber op te nemen noch uit te schakelen terwijl je in een Teams call of video meeting zat. Indien de oproep wel werd beantwoord, dan kon iedereen in de call of meeting meeluisteren naar het gesprek. Ook bleek het onmogelijk te zijn om de contacten met elkaar te matchen, waardoor er gewerkt werd met twee contactlijsten. Er ontstonden zelfs problemen als collega’s tussen de twee gebruikte systemen (MS Teams & Cisco Jabber) wouden switchen. De instellingen van de headsets wijzigden voortdurend waardoor ze tijd verloren om zowel de microfoon als het geluid terug in orde te krijgen. Om dit probleem te ‘verhelpen’ adviseerde Cisco een eigen app die je als een sausje over Microsoft Teams kon gieten, maar dit bracht geen enkel voordeel met zich mee. Dit was dan ook het startschot voor HD Hyundai Construction Equipment Europe om andere pistes te onderzoeken en op zoek te gaan naar een volledig geïntegreerde oplossing in Teams.

Vergaderen, samenwerken & bellen via 1 platform

“De vele contacten die we in de telecomwereld gelegd hadden, kwamen nooit met een volledig geïntegreerde oplossing en bleven hun eigen oplossingen naar voor schuiven die duidelijk niet geheel geïntegreerd waren met Microsoft Teams. Uiteindelijk zijn we in contact gekomen met Hello die wel de juiste oplossing kon bieden.” aldus Johan Thiels

Tijdens een constructieve opstartprocedure werden alle kaarten en mogelijkheden op tafel gelegd. Wat de aanloop naar het nieuwe telefoonsysteem aangenaam en feilloos deed verlopen. Na uitvoerig overleg tussen Hello en de IT-partner van HD Hyundai Construction Equipment Europe werden alle verwachten uitgeklaard en ingelost door Hello. De overstap naar Teams Phone bracht tal van voordelen met zich mee:

  • Eenvoudig in beheer: door de gebruiksvriendelijke interface kunnen ze zeer gemakkelijk zelf de nodige aanpassingen doorvoeren. Dit neemt niet weg dat ze op Hello kunnen rekenen voor advies of ondersteuning;
  • Flexibel: HD Hyundai koos bewust voor een vrij eenvoudige opzet, waarbij er call groepen zijn aangemaakt op basis van de diverse teams binnen de organisatie. Deze opzet kan verder uitgebreid worden met extra features naargelang de vraag in de toekomst toeneemt;
  • Centralisatie: doordat nu alles gecentraliseerd is via één systeem, één platform is de flow bij de opstart van een nieuwe collega sterk vereenvoudigd. Nu wordt er een Microsoft 365 user aangemaakt en hieraan een telefoonnummer gekoppeld, dit alles binnen één systeem;
  • Volledig geïntegreerd: hierdoor kan iedereen nu vertrekken vanuit één contactlijst, kan iedereen met iedereen samenwerken én genieten van alle Teams functionaliteiten. Denk hierbij aan je beschikbaarheid waarmee Teams rekening houdt als je in gesprek bent, in een call of meeting, of gewoonweg als je niet op kantoor bent en je ‘out of office’ hebt ingesteld. Fully integrated werken en bellen met Teams biedt tal van mogelijkheden;
  • Gemakkelijk in gebruik: de interface van Teams is zeer intuïtief, wat maakt het mensen uitnodigt om het te gebruiken. Na een korte opleiding van één van de specialisten bij Hello waren alle collega’s er zeer snel mee aan de slag en kreeg de IT-afdeling zo goed als geen vragen na de opstart;
  • Unified communication: doordat het volledig geïntegreerd is, werkt het ook perfect samen met de headsets van de werknemers. Zij zijn niet langer bezig met continu alles goed te zetten. Een professionele setup is key!

Wij zijn zeer tevreden met de geleverde IT-oplossing door Hello. Zij sloegen de nagel op de kop én boden ons een antwoord op onze telefonie problemen. Doorheen heel het proces was de communicatie zeer helder. We wisten perfect welke features vervat zaten in Teams Phone en het werd geïmplementeerd zoals wij het voor ogen hadden. Naast een vlotte opstartprocedure konden wij ook rekenen op een praktische opleiding door de mensen van Hello. Dit zorgde ervoor dat overgang naar ons nieuwe telefoonsysteem zeer goed verliep. De mensen bij Hello zijn ook makkelijk aanspreekbaar en hebben een no-nonsense aanpak die ik erg apprecieer.

Wil je net zoals HD Hyundai, Democo Group, Smet Group en tal van andere bedrijven meer uit je cloud telefonie halen? Of je klassieke telefooncentrale moderniseren? Onze Telecom & Teams Experts staan je bij met raad en daad.
Aarzel niet om ons te contacteren!

Klaar om écht het verschil te maken?

Maak kennis met onze aanpak… Laat ons vandaag nog van start gaan!