Smet Group – Belt via de cloud met MS Teams
Sinds 1900 staat dit gerenommeerd familiebedrijf gekend voor ondergrondse technieken en waterbehandelingen in de bouw- én watersector. Ondertussen telt deze groep zes werkmaatschappijen: Smet-F&C, Smet GWT Europe, Smet-Tunneling, Smet Pile, Smet Group Overseas en Smet-Boring met elke hun eigen expertise. Dankzij hun jarenlange ervaring en uitgebreide expertise (bemaling, diverse boringen, bodemenergie, grondverdringende palen, heipalen, funderings- & consolidatietechnieken, leidingrenovaties, elektromechanische installaties,…) zijn ze zowel op nationale als internationale bodem actief.
Smet Group moderniseert
haar klassieke telefooncentrale
Door het internationale karakter van de Smet Group, de vier vestigingen verspreid over België en Nederland én het feit dat ze ondertussen +-570 werknemers onder hun vleugels hebben, zorgde ervoor dat het niet langer een overbodige luxe was om hun huidige telefooncentrales te moderniseren. Tot voorkort moest iedereen op kantoor aanwezig zijn om effectief bereikbaar te zijn. Ook het telefoniebeheer was niet meer flexibel genoeg, toch niet wat betreft de vereiste van een hedendaagse telefooncentrale. En old skool telefoontoestellen op bureau maakten plaats voor headsets van Poly. Om deze migratie te verwezenlijken, klopte de Smet Group aan bij Hello.
Migreren naar cloud telefonie was niet langer een "nice to have" maar een "must have" voor de telefooncentrales. Elke vestiging had haar eigen centrale, wat het beheer complex & log maakte. Het was hoog tijd om daar verandering in te brengen als nationale & internationale speler.
100% Flexibel & wendbaar
“In de bouw- en watersector is er ondertussen een duidelijke shift zichtbaar richting digitalisering. Deze digitale shift en mindset is al een ruime tijd in deze sectoren voelbaar. Er is nood aan digitalisering én centralisatie van beheer. Dit geldt voor telefonie alsook voor het digitaliseren van naslagwerk. Denk hierbij aan plannen, foto’s, verslagen en andere documenten. Door als organisatie te investeren in de cloud, lees in te zetten op bellen met MS Teams & de productiviteitsapps van Microsoft 365, til je jouw organisatie naar “the next level”. Je werknemers zijn altijd & overal bereikbaar, inclusief alles wat ze nodig hebben om hun werk(en) uit te voeren.” alsdus Koen Van Loon, één van de zaakvoeders van Hello.
Ook de Smet Group sprong op deze digitale trein! Zij kozen zeer bewust voor de flexibiliteit en het gemak die cloud telefonie via Teams te bieden heeft. Doordat zij enerzijds nog werkten met verouderde telefooncentrales per vestiging en anderzijds met fysieke telefoontoestellen op kantoor, waren hun medewerkers minder wendbaar. Door te migreren naar de cloud is niet alleen de complexiteit gedownsized en alles gecentraliseerd, ook hun personeel is super flexibel geworden. Dankzij de geavanceerde keuzemenu’s in het Nederlands, Frans, Engels en Duits met de onderliggend call queues komen de inkomende oproepen direct bij de desbetreffende persoon, afdeling én werkmaatschappij terecht. Ook al is hij/zij momenteel niet op kantoor, maar bijvoorbeeld onderweg of op een werf.
Vaarwel complexiteit, hello Teams telefonie
De verwachting van de IT-afdeling qua beheer is volledig ingelost! De switch naar Teams telefonie is een échte verademing. Doordat het complex karakter sterk vereenvoudigd is, hebben zij nu meer tijd voor andere IT-gerelateerde zaken. En door een partner zoals Hello als sidekick te hebben, kan de Smet Group op haar twee oren slapen!
Door te durven springen, is heel het ‘bellen-met-teams’ verhaal niet langer toekomstmuziek voor de Smet Group. Hierdoor genieten zij van tal van voordelen:
- Alles kan centraal beheerd worden via de admin center van Teams;
- De leercurve is niet complex. Zij werken al met Teams waardoor de sprong richting digitalisering miniem was;
- Ze kunnen alles zelf managen & uitbreiden naar hun noden binnen teams telefonie;
- Het complex karakter van de verschillende telefooncentrales werd ontrafeld & gebundeld in meertalige keuzemenu’s (NL, FR, DE & ENG) met achterliggend diverse call queues;
- Hun personeel, de verschillende vestigingen & werkmaatschappijen zijn bereikbaar waar & wanneer ze willen;
- Alles is unified! Of ze nu bellen, chatten of vergaderen; alles gebeurt via één platform met de bijhorende devices;
En ze besparen tijd! Een win-win voor alle partijen binnen de groep. Resources die vrijkomen kunnen elders ingezet worden.
Spring net als de Smet Group op die digitale trein! Heel het Microsoft Teams verhaal is slechts één facet uit de Microsoft 365 waaier. Dit alomvattend platform heeft echter zoveel meer te bieden. Je kan pas van een geslaagd digitaliseringsproject spreken, als je hiervoor kan rekenen op een partner met de nodige knowhow. Ons inziens is een partner iemand die je volledig van A tot Z ontzorgt, iemand waarmee je kan bouwen aan jouw toekomst.
Klaar om écht het verschil te maken?
Maak kennis met onze aanpak… Laat ons vandaag nog van start gaan!